Dersin Adı | Tüketici Davranışları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBA 537 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmasını öğrenmelerini sağlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kavrama, öğrenme, motivasyon, kişilik, yaşam tarzı, tutum ve karar verme süreci gibi bireysel mikro kavramlarla birlikte tüketicilerin sosyal ve kültürel ilişkileri gibi makro kavramlar bu dersin ana konularını oluşturur. Derste satınalma eylemi öncesinde, anında ve sonrasında yaşanan tüketimin farklı boyutları incelenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanım ve Uygulaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
2 | Tüketici Davranışlarına Giriş | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
3 | Algı | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
4 | Kimlik | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
5 | Motivasyon, değerler ve yaşam tarzı | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
6 | Öğrenme | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
7 | Tutum ve Tutum Değişikliği | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
8 | Ödev değerlendirme | Tarih teyit edilecek |
9 | Karar Verme Süreci | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
10 | Grup Etkleri ve sosyal medya | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
11 | Satın alma ve elden çıkarma | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
12 | Sosyal Sınıf ve Altkültürler | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
13 | Kültürün Etkileri | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
14 | Tüketici ve sosyal refah | Solomon ve arkadaşları. (2013). Consumer Behaviour: A European Perspective |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 80 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 14 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest